Selasa, Mac 22

Wong Solo

Semalam satu hari aku tak makan kat opis, gara-gara tak sempat nak tapau makanan..so ptg bila laling amik je balik keje kepala aku dah start berpusing2..macam nak muntah pun ada. lepas aja pick up Danish kat school, laling tanya "nak makan apa? wong solo nak?" dgn pantasnya aku jawab nak!! hehe..sapa yang tak nak makan Wong Solo kan? sedappp ooo..sehingga menjilat jari kau...ingat lagi dulu masa aku pes time makan Wong Solo ni, masa tu aku kat Putrajaya lagi, kawan2 opis beli tapau makan kat opis. fuh..sekali aku rasa je terus aku tengok outlet die ada tak kat shah alam. yes ada!! ni lah die


Kedainya dekat area iCity Shah Alam, dekat belakang bangunan Jakel, selang beberapa kedai dari Butik HattaDolmat. Outlet yang lain ada 4 je kat KL ni (Ampang,Kg.Baru,Bangi & Shah Alam)so..sgt berbesar hatilah aku bila ada outletnya kat hometown aku ni..leh pi selalu kan laling? Sementara tunggu makanan sampai, Danish ngan laling buatla apa-apa yg patut tu


so ni lah menu WAJIB yg mesti makan kat Wong Solo ni, ayam yang telah digoreng dgn lembut dan dipenyekkan (eh yerker?) dan ditaruk dgn sambal yg sungguh berapi..


Nasi Ayam Penyet Set RM 10.90 je...sedap kau..ayam die tu sampai licin aku kerjakan, memang lain dr yg lainlah. tp memang pedas lah..bukan pedas tau, tp pedas gilerrr..so sapa yang tak tahan pedas tu rugi arr..laling pulak suka die punya terung balado tu.Then, Danish punya menu lak, tadaaa


Mee Goreng bodoo..aku panggil bodoo sebab mee ni kosong jek, takde sayur dan tak pedas langsung, special edition hehe..so..we all makanlah sampai kenyang dan menjilat jari..memang tak rugilah kalo makan kat sini, laling aku pun dah menjangkitkan kawan2nya makan kat sini.so..at last...terbaik!!!!




1 ulasan:

Ajax Shams berkata...

sangat...
iolsz baca terus berpeluh! bleyh? feel terlebih as always...
terung cili tuh sodappppppp!!!!!!!