Adoiii...suka aku ceciter lagi..hari ini aku dapat kol lagi..agaknya memang diorang tgh kempen besar-besaran kot untuk MEMAKSA org beli insurans die tu..kot iye pun nak meniaga, tak yah ar paksa-paksa orang kan? tak baik gitu dik oii..yang lepas punya panggilan pasal Gift Card kan? so yg ni lak pasal insurans ******* actually ni kali kedua aku dpt kol pasal insurans ni. masa aku dpt kol pestime tu, aku terus kol maybank tanya btol ke diorang ada bekerjasama dgn company ******* yg mewajibkan pemegang kad kredit amik insurans ni? so the answer is NO ok.. so dgn penuh konfidennya aku jawablah panggilan yg kedua ni (dgn niat utk layankan dan nak tahu apa pulak gaya ayat diorang nk mengayat orang pulak kali ni..)
Adik ni (pompuan india yg tak berapa nak fasih ckp melayu..berbelit2..pening mak nak paham nyah oii...) kol guna no hanset..perlu ke aku nyatakan no hansetnya brapa ye?? bila aku tanya kenapa tak guna no opis? die cakap hanset ni mmg khas utk kol pelanggan kami..how sweet kan? haha..then die mulalah membebel "saya wakil dari maybank utk mengesahkan anda sebagai pemegang kad kredit maybank..bla..bla.. (siap bacakan no kad kredit aku..tp salah, and aku buat dunno jek..)" yang tak tahan tu siap ngaku wakil dr maybank lak tu..then siap mention "cik tak payah risau untuk membayar yuran bulanan kerana hanya dicas yuran tahunan sahaja sebanyak rm 296 hengget"
So aku tanyalah..kalo saya tak berminat nak bayar yuran tahunan tu macamana pulak? then die cakap "cik tak perlu risau..kalo cik tak berminat takpe..tahun depan cik boleh decide utk batalkan balik" hahaha..tp yg tahun ni punya ko nak cekik jugak kan duit aku tu?? pastu aku ckplah ngan die, kalo sy tak berminat jugak nak bayar yuran utk tahun ni dan tahun bila2 pun mcmana pulak? then die cakap "eh..tak boleh cik, kalo tidak kad kredit cik kene blok nanti.." wah...sesuka hati ko jek dik nak blok2 kad kredit aku yek? lucu btol lah ko ni dik...pastu aku terus cakap ngan die...
ok..saya tak kisahlah kene blok pun..saya tak berminat ..terima kasih..then terus aku picit button merah kat torch aku ni... ;) DONE!
15 ulasan:
tu kira baik mdm leh buang masa layan dia 1-2 minit. Kalu mak, lama dah kena cut!
Hiksss..
As salam..
Malas jgk nak melayan...
Peria Goreng | Teratak Usang
depa ni kalu melayan makin menjadi2..so booo layan jee org cm tu...
to lagenda : saja nk layan sbb nak gelakkan ayat diorang tu :)
to iza : haha..next time lah..
to A.F.A : btol2..sy sokong!!
anyway guyyss..thanks a lot coz sudi singgah ke blog saya... :)
huhuhu..kalau saya dh letak fon terus..bosan nk layan org camtu
hehe
bagus2..kasi ajar skit..
to shahrilanuar : btol gak kan?
to apisv2 : :)
to mamasuri : mmg..mesti kasiajar itu budak.. ;)
lau zu layan dulu rasanya...nak tgk gayanya..bukan kita yg call dia pun... cakap lama-lama macam berminat...then baru kata tak berminat...mesti dia panas hati kan??? hehe
haha diorang ni tak boleh layan sangat..kire baik la tu g melayan..kalo saya - sori tgh bz..call lain kali boleh? ngaaaahaha
check this out : menangi 2 tiket ke anugerah bintang popular - faziera's giveaway
haha.padan muka dia.. memang macam2 penipu skrg ni..
mujur sy xde kad kredit..kekekeke.. tp fedap lar jugak dok push2 kn..lebih2 lg yg pasal insurans.. cbuk membebel kat org insurans tuh pntg..kiter tau ape yg perlu n apa yg tidak..
dah ada 1 insurans dh cukup lar kot! perghhh~
hehehe, tol kata mak lagenda tuh, kalau kita pon dh lama kena cut....
penah dpt dr 1 kompeni insuran gak, kita kata x berminat, nak paksa2 org plak suh dengar dia nyer khutbah, heee, x kuasa....huhuhuhu
to zuneta : btol tu..saya sokong!!! ;)
to faziera : haha..tgh free boleh arr layan, kalo bz bye2 jugak/
to putri malu : btol2..kene berjaga2..
to bambam's : hehe..selamat arr takde kredit kad..
to melati : oo..penah dapat gak ek?
nombor kita dorang dapat dr bank. so harus salahkan siapa benda ni? bila kita ckp taknak dngar, merempan2 marah kat kita jgk...
Catat Ulasan