Isnin, April 6

Padan Muke KO!!!!

Hahaha....puas ati aku....akhirnye penyagak umah sebelah ni dah kompem masuk jail!! siap masuk surat kabo lg...

kalo nak baca..leh klik sini : http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20090404090359/Article/index_html

Alkisahnye panjang sgt..tp aku pendek kan lah...anak bujang jiran sebelah umah aku ni dah pecah masuk umah aku ikut tingkap bilik atas mase kitorang takde kt umah (balik kampung)...memule kitorang ingat die amik DVD Player jek...rupe2nye rantai mas kesayangan aku pun die sapu gak!!uishh....mmg sakit ati btol lah!!!

Yang lbh parahnye lagi bile aku dapat tahu jiran sebelah punye keje!! HARAPKAN PAGAR..PAGAR MAKAN PADI! fuh..apelagi..macam2 ayat2 'manis' lah yg kuar dr mulut aku mase tu...hehe...

Dan akhirnye sekarang..lps dibicarakan...si penyangak tu pun ngaku lah yg die mmg amik DVD Player tu...tp rantai aku die tak ngaku die amik...cis! mmmg aku tak halalkan lah kalo die wat pape ngan rantai aku tu...huhu...

Dalam mase 12 bulan ni...aku dan jiran2 sekeliling sini..bolehlah merase lega sket dgn ketiadaan penyangak bersiri ni..kenapa aku panggil die penyangak bersiri?sbbnye...bukan umah aku je yg die penah curi...tp jiran2 sekeliling sini semua dah rase..dah macam2 skill dah si penyangak ni buat tuk masuk umah jiran2 aku ni semua...tp semua perbuatan die tu..tak meninggalkan bukti tuk polis tangkap.

Tp..sepandai-pandai tupai melompat..akhirnye jatuh ke tanah jua...haha..dgn DVD Player aku tu jgk die tertangkap. Walaupun aku agak sedih sbb rantai aku tu tak dapat balik..tp aku puas ati jgklah penyangak tu kene tangkap.So...kalo bende ni berlaku pada korang yg membaca ni kan?ape agaknye korang rase ek?


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penulis menaip dengan penuh emosi. huhuhu rilek kak hahaha - jaja

mondoq berkata...

entah..emosi la akak nih..jangan biarkan emosi mengambil alih kepala otak kite....rilek la kak..ala...rantai tuh suruh la laki akak bli baru...hua hua hua

ija berkata...

hurm.... tu lah, bengang kan... ija lg ler... maid yg amik... lg bengang gler... cincin kawin plk tuh...

aris berkata...

tahniah diucapkan kerana tupai dh jtuh ke tanah...hehehe