Sabtu, Februari 7

Kadir's Family Gathering**Sunway Lagoon

Actually gathering ni dah lame sebenarnye..bln 12 taun lps...(maklumlah penyakit malas nk update blog aku dtg time tu) kire time ni aku baru gaklah pindah dok shah alam...then, family aku kat Johor dtg beramai2 stay umah aku...adelah dlm 6 kete...uish...ramai gak tu...punyelah riuh rendah umah aku..mesti terkejut jiran sebelah aku ni..slalu sunyi sepi..tup..tup...ade gempa bumi kat sebelah...hehe..
Diorang dtg ari Isnin mlm...so mlm tu aku sediakanlah dinner tuk diorang...sambal udang ngan ayam masak lemak cili api...uish..bukan beli kat kedai tau..tp aku yg masak untuk 6 kete punye makan...em..sib baiklah semua dapat mkn..cukup2 lah...aku risau je kang tak cukup lak..sbb aku bukannye pandai budget sgt kalo masak banyak2 ni...huhu...and yg bestnye...nilah pes time diorang merasa masakan aku...and resultnye diorang cakap sedappppp!!!hehe...
So..esoknye berangkatlah kitorang ramai2 ke Sunway...fuh...dah lame tak gi bercuti ramai2 ni...syiok btol!!!dan yg pastinye yg paling syok sekali....Danishlah...sbb ni pes time die dapat mandi kat tempat2 cenggini...padahal tak lame pun Danish mandi..tp bibir dah menggeletar..sian plk tengok...so dpt mandi kejap jelah...jadilah wat syarat.Kire sampai ptglah kitorg menghabiskan daki2 yg ade ni kat situ...
So next day nye...spupu spapat aku ni gi lg Sunway Pyramid ni semata2 nak main Ice Skating (nak lepaskan gian) sbb semalamnye tk dpt main..dh nk tutup...yg org tua2 nye lak gi kenduri nikah sedara aku kat selayang...aku lak dok umah je...sian kat Danish kot masih penat berjalan semalamnye...esoknye barulah kitorang seme same2 gi majlis kawinnye...Kire couple days gaklah sedara aku stay kat umah aku...walaupun aku pnt sgt melayankan diorang..tp best sgt!!!sbb hilang rindu aku kat diorang...pasni ntah bile lagilah aku nk balik Johor...huhu...
So Guyzzzz.....jgn serik....and datanglah lagi umah aku.....pintu sentiasa terbuka untuk korang yg kecoh tu...hua..ha..ha...Kat bawah ni antara gambo2 sepanjang diorang berada kat umah aku.


eh..nape tetibe aku letak gambo mak ku yg tersayang ni? sorang2 lak tu...sebenarnye mak aku sorang yg tak join diorang ramai2 tu...so aku sajelah nak letak gambo mak aku dulu...miss u mak...huhu...
So..sekarang barulah gambo2 diorang....



Yang ni mase kat umah aku...



Tengah bersiap2 nak gi jalan..



Dah sampai Sunway Lagoon...hubby pose ngan Danish kat depan Scream Park.




Diorang posing dulu sebelum start main permainan yg ade kat situ.





Mase ni best..diorang semua naik mainan budak2 yg pusing terbang2 tu...yg kelakonye...mama (nenek) aku pun leh join main bende ni...haha...sporting btol lah mama ni...



Aku, hubby ngan Danish tak main pun mainan tu..so kitorang poselah kat tempat lain. Danish sempat main game kat situ..uish...exited die...



Abah aku pun tak join main permainan kat situ...sbb abah just nak mandi je gi Sunway ni...so...apelagi...abahlah yg jadi tukang jaga barang2 diorang ni...




Jiblon time!!! kalo korang nak tahu...ni pes time Danish mandi kat tmpat2 cenggini...selalu mandi kat umah je...hehe...em..exited gak die...suke btol main air....tp Danish tak mandi lame pun..bile dh agak2 biru sket bibir die tu...pastu siap gigil2 lak tu..aku pun angkat die bawak naik....bilas2 an die..



Time ni semua baru lepas mandi....em...ade yg sampai tertido sementara tunggu yg lain bersiap...penat kuat lentang mase mandi tadi...Danish pun tido gak...syok btol tido lepas mandi...fuh...



Yang ni lak...Auntie Bella Danish yg kecoh tu...sibok soh aku ambik gambo die posing.



Takkan die je yg posing...aku pun layannnnn sekali..



And last...same tak muke aku dua orang? sbb semua kate muke aku same ngan adik aku ni...siap ade yg cakap kembo lagi..tp tu dululah..time aku slim2 lagi....hehe...
Oklah....sekian dulu sweet story korang ni...kalo nak lagi...datanglah lagi kl...



Tiada ulasan: